De uitstraling van het merk Julia was toe aan een update. Samen met de klant Packit vond er een vooronderzoek plaats in de vorm van een schapanalyse. Concurrenten werden in kaart gebracht, waarna we vanuit een onderscheidende positionering het merkconcept ontwikkelden. Vanwege het low interest karakter van de categorie, was de keuze voor aansluiting op een intrinsieke emotie de sterkste optie. Want wat valt er te beleven aan een simpele afvalzak?
Het product zelf is misschien low interest, de beleving die je ervaart na het gebruik ervan is dat zeker niet! De uitstraling van het merkconcept is gebaseerd op het gevoel wanneer je net klaar bent met het opruimen van je huis. Alles is schoon en fris, de appeltaart staat in de oven en je geniet in alle rust van je kopje thee op de bank. Die emotie hebben we in het verpakkingsontwerp van Julia verwerkt.
De lichte achtergrond met een oriëntaalse illustratie als watermerk doet denken aan Japanse Zen.
De waterverfvlek aan de zijkant is geïnspireerd op Japanse schilderkunst, evenals de schrijfletter waaruit het logo is opgebouwd.
De fotografie in het concept speelt eveneens een belangrijke rol. De combinatie tussen het product en de hand geeft een gevoel van verhoudingen en afmetingen. Hierdoor wordt duidelijker hoe groot nu eigenlijk een 5 liter zakje is ten opzichte van een 65 liter afvalzak.