- 085 – 06 53 712
- contact@a5tien.nl
- Volg ons op Linkedin
“Natuurlijk willen we de klant centraal in ons verkoop- en marketingbeleid. Dat maakt ons relevanter én zo kunnen we ons sterker onderscheiden. Juist omdat het in onze industriële handel doorgaans gaat over vergelijkbare technische eigenschappen, kwaliteit en prijs.”
Een kopersprofiel omschrijft en visualiseert de behoeften en motivaties tot een modelklant. In persoon wel te verstaan. Daarom ook wel ‘persona’ of ‘ijkklant’ genoemd. Het is een blauwdruk van één van de beslissers die van invloed is op het zakelijke aankoopproces van jouw product of dienst. Een persona of klantprofiel draait om de vraag: ‘wat beweegt mijn klant nu echt?’.
Door middel van interviews brengen wij kenmerkende eigenschappen van 5 representatieve contactpersonen in kaart. De rode draad uit deze gesprekken verwerken wij in onze klantmatrix. Dit schema dient als basis voor het uiteindelijke kopersprofiel. Een canvas waarop wij in één oogopslag de relevante karakteristieken van jullie kopers in kaart brengen.
Dit kopersprofiel vormt een gefundeerde basis voor keuzes in diverse bedrijfsactiviteiten zoals merkstrategie, commercie, business development, HR en innovatie. Nieuwe product-marktcombinaties, content en communicatie-uitingen of een campagne sluiten hierdoor beter aan op de belevingswereld van je beoogde doelgroep. Het resultaat is een hogere commerciële impact.
Met een frisse blik filteren wij de relevante informatie en komen zo tot logische patronen en verbanden. Je investeert al in een hogere commerciële impact vanaf € 3.000,- (excl. btw) voor een basisprofiel. Vraag vrijblijvend een offerte aan of neem contact op voor een meer specifieke invulling: 085 – 06 53 712 | of vul het formulier in »