Is je B2B MKB organisatie een merk? Ja. Want iedereen die met je bedrijf in aanraking is of is geweest, heeft zich een bepaald beeld gevormd. Nu komt het er op aan of dit beeld klopt. Wil je dat deze beeldvorming bijdraagt aan het succes van je onderneming? Dat vraagt om een B2B merkstrategie waarbij de perceptie van je bedrijf meerwaarde biedt voor de klant.
Merkwaarde op 3 niveaus
Deze meerwaarde voor de klant, dat is het doel van merkstrategie. Een doel op 3 niveaus: verbinding, voorkeur en vertrouwen.
Verbinding
Voor iedereen die betrokken is bij je organisatie is het gevoel van verbondenheid waardevol. Stel je ‘klant’gericht door met aandacht en interesse te investeren in de relatie met je netwerk.
Voorkeur
De onderscheidende waarde die je vanuit je merk biedt, draagt bij in de keuze voor juist jullie organisatie. Bovendien profiteren bedrijven die opvallen van een grotere naamsbekendheid.
Vertrouwen
Met merkstrategie bouw je aan geloofwaardigheid. Door consistent te zijn in je verhaal, in je uitstraling en in de kwaliteit van alle aspecten waarmee je als bedrijf merkbaar bent.
B2B merkstrategie
Proces en potentieel
Het doel van B2B merkstrategie is nu duidelijk. Maar ook het proces zelf geeft energie en brengt leven in de organisatie. Door je bezig houden met merkstrategie ontstaan visie en richting. Een merkverhaal met structuur. Het houd je bij de les om focus te houden op de lange termijn. Het creëert kansen om te ondernemen in nieuwe richtingen, stimuleert groei en ontwikkeling. Kortom, het brengt je in beweging. Eerst nog abstract, maar gaandeweg steeds concreter.
En waarom dan dat merk? Je merk staat voor het potentieel in je organisatie. Ook al maak je geen eindproduct of lever je niet aan eindklanten. Het zit in jullie als bedrijf. Op verschillende vlakken van de kwaliteit van je product tot de service die je verleent. Met B2B merkstrategie laten we dit potentieel niet onbenut. Het is een ontdekkingstocht hoe we deze potentie boven water kunnen halen. Zo zetten we je merk in om je marktpositie te versterken.
Merkstrategie op de managementagenda
Wat ons betreft krijgt merkstrategie de eerste plek op de managementagenda binnen elke B2B MKB organisatie. Kijk vanuit je merk naar mensen. Is je personeel trots op hun werkgever? Kijk vanuit je merk naar productie. Levert de klant centraal efficiëntievoordelen? Kijk vanuit je merk naar de prestaties. Hoe groei je naar een professioneler, hoger plan? En kijk vanuit je merk naar de winstgevendheid van je bedrijf. Kan ik de meerwaarde van mijn merk omzetten in marge?
Op elk van deze onderwerpen valt nog veel meer te vertellen. Dat doen we dan ook graag! Ondersteund met inspirerende praktijkvoorbeelden in een presentatie via een videocall of op locatie. Neem contact op voor een kennismaking.
Om deze website goed te laten werken, maken wij gebruik van zogenaamde cookies. De meeste websites doen dit. Hiervoor hebben wij je toestemming nodig. Je kunt je instellingen op een later moment nog aanpassen door rechts onderin op 'privacy' te klikken. Je kunt ook ons privacy-beleid raadplegen via op de knop lees verder.
Accepteer
Lees verder
Instellingen veranderen
Cookie Box-instellingen
Privacy
Cookie Box-instellingen
Privacy
Privacy instellingen
Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.
Meer informatie over de cookies die we gebruiken.
Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:
Deze website zal:
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
This website won't:
Remember your login details
Functionality: Remember social media settings
Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Deze website zal:
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settings
Functionality: Remember selected region and country
This website won't:
Remember your login details
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Deze website zal:
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settingsl Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
This website won't:
Remember your login details
Advertising: Use information for tailored advertising with third parties
Advertising: Allow you to connect to social sites
Advertising: Identify device you are using
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Deze website zal:
Essential: Remember your cookie permission setting
Essential: Allow session cookies
Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
Essential: Authenticate that you are logged into your user account
Essential: Remember language version you selected
Functionality: Remember social media settingsl Functionality: Remember selected region and country
Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
Analytics: Keep track of the time spent on each page
Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
Advertising: Use information for tailored advertising with third parties
Advertising: Allow you to connect to social sitesl Advertising: Identify device you are using
Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location