Zichtbaar via LinkedIn Advertenties R&S Hydrauliek

Social Advertising LinkedIn

Het B2B koopproces vindt in veel sectoren al voor meer dan 70% op internet plaats. Oriënteren, vergelijken, een aanvraag doen. Fases in het commerciële proces waarbij online kanalen waaronder je website een belangrijke rol spelen. Dus hoe zorg je ervoor dat een potentiële koper je website bezoekt? Dat begint nuttige informatie publiceren. En vervolgens moet die informatie zichtbaar zijn. Voor technische groothandel in hydraulische componenten R&S Hydrauliek gebruikten we LinkedIn Advertenties om onder de aandacht te komen en bezoekers naar de website te brengen.

Selectief adverteren op LinkedIn

Maximaal budgetrendement

Adverteren in vakbladen was lang één van de gebruikelijke manieren om onder de aandacht te komen van nieuwe potentiële klanten. Met de opkomst van internet en helemaal van social media zijn er legio mogelijkheden bij gekomen. Merktechnieken die – mits goed bediend – een heel meetbaar rendement opleveren. Adverteren op LinkedIn maakt precies inzichtelijk waar de commerciële kansen liggen. Binnen welke segmenten, regio’s, en functieprofielen de aangeboden informatie het goed doet.

Adverteren op LinkedIn biedt de mogelijkheid tot zogenaamde micro-targetting. Het selectief presenteren van de advertenties, alleen zichtbaar voor bepaalde doelgroepsegement. Zo presenteerden wij de instructiefilmpjes van R&S Hydrauliek specifiek aan uitvoerend operationele gebruikersprofielen. Vervolgens verfijnen we onze doelgroep steeds verder naar branche en zelfs naar aantal jaar werkervaring of interesses. Hierdoor is elke advertentie-euro maximaal nuttig besteed.

Van onbekend naar bemind

Onder de juiste aandacht

Wanneer je een nieuw marktsegment wilt aanboren, begint het met een eerste verbinding maken. Als ik je niet ken en ook geen concrete vraag heb, wil ik eerst weten of we als zakenpartners bij elkaar passen. Ik wil je eerst leren kennen. Zolang je als B2B organisatie een onbekende bent voor je doelgroep, heeft vragen om handel nog weinig zin. Dus is het niet de aandacht vestigen op wat je te bieden hebt, maar op wie je bent. 

De juiste aandacht is aandacht die aansluit op de koopfases van je potentiële koper. Een B2B kopersprofiel geeft inzicht. Vervolgens stem je per koopfase je boodschap af. Dat begint dus met het maken van de verbinding. Het vestigen van de aandacht op wie je bent. Vervolgens creëer je met een andere contentvorm voorkeur voor jouw bedrijf of product. En om tenslotte de koop te sluiten moet je het volste vertrouwen genieten. Alles wat je online doet als uitingen van je B2B merkstrategie moet hieraan bijdragen. Zo groei je van onbekend naar bemind.

Zichtbaar via Linkedin

Adverteren vanuit strategie

Zelf ook zichtbaar worden via LinkedIn met advertenties die aansluiten op de koopfase van je potentiële klanten? Neem contact op met Ton Oosterwijk voor een eerste kennismaking. Eventueel maken we vooraf een snelle analyse van de omvang en het bereik van jullie doelgroep op LinkedIn. Daarnaast kijken we hoe deze merktechniek aansluit op jullie website en eventuele andere uitingen en middelen. Vul het formulier in of neem contact op via onderstaande contactgegevens.