Merkbare meerwaarde

Investeren in vertrouwen

Marketing is investeren in meerwaarde. Enerzijds voor je bedrijf, tegelijk ook voor je klanten. De slimme inzet van marketingstrategie en -middelen leidt tot groei en rendement. Voor je bedrijf in termen van omzet en marge. Voor je klanten en prospects in termen van waardering, herkenbaarheid, onderscheidend vermogen, voorkeur en bovenal vertrouwen. Van je bedrijf een A-merk maken, is investeren in de hoogst haalbare vertrouwenspositie. Maximale toegevoegde waarde in het brein van je doelgroepen.

Vertrouwen als A-merk is merkbaar op verschillende terreinen. Knooppunten in de merkstrategie van je bedrijf. Van opbouw tot groei en continuïteit:

Merkbaar in de markt

Als A-merk val je op. Niet omdat je het hardste roept, maar omdat je producten (en communicatie is ook een product) overtuigend aansluiten op klantbehoeften en -percepties.

Merkbaar innovatief

Vanuit je positie als A-merk creëer je strategisch voordeel door innovaties. Conceptuele vernieuwing op productniveau, maar ook in je processen en zeker in je propositie.

Merkbaar voor talent

Je identiteit als A-merk straalt ambitie uit. Dat werkt aanstekelijk. Talenten worden gestimuleerd te groeien tot hun potentie. Er ontstaat een bedrijfscultuur gekenmerkt door eigenaarschap.

Merkbaar controle

Het hebben van een a-merk breinpositie geeft controle. Controle over reputatie in geval van calamiteiten. Controle over de betekenis die externen aan je bedrijf toekennen.

Marketing als de toegevoegde waarde van vertrouwen

Op strategisch niveau bouwen aan je bedrijf als A-merk, is de ‘funding’ van een cultuur van vertrouwen. Daarmee zeggen we dat interne marketing minstens zo belangrijk is als de gangbare marketinggedachten over positionering en branding. We doorbreken de vaak aanwezige waan van de dag om daadwerkelijk waarde toe te kunnen voegen.

Uiteraard begint marketing ‘buiten’, dat is bij de klant. In het denken en doen als een A-merk gaat het steeds weer over creëren van vertrouwensbruggen. Dat is de verbinding tussen de perceptie van de markt en de interne cultuur. Expliciet en impliciet, verbaal en non-verbaal gevoed door rationele en emotionele associaties. Daarom is onze methodiek zo ingericht dat buiten binnen wordt en binnen buiten. Je brengt je klant in je bedrijf en je zet je bedrijf in de markt.

Aan de slag met je bedrijf als A-merk begint met vooruitkijken. Helder en pragmatisch je doel formuleren. We helpen je graag dat doel scherp te stellen en de route van toegevoegde waarde uit te stippelen.

Begin je marketing-investering met een 5×10 minuten gesprek. Daarin interviewen we vijf stakeholders van je A-merk om een eerste richtingsgevoel te krijgen. Meer weten over onze aanpak en de winst van het 5×10 minuten gesprek? Laat hieronder je gegevens achter of bel voor een kennismaking 085 – 06 53 712.