Marketingcase

Ridder Mono Branding

Interne communicatie

Klantvraag

Creëer synergie tussen de mensen van de verschillende bedrijven, bedrijfsonderdelen en locaties vanuit de nieuwe mono brand strategie naar een maximale interne merkbeleving en betrokkenheid.

A5tien aanpak interne communicatie mono branding bij Ridder

stap-1

Aansluiting

Dit project begon met het vinden van aansluiting op de beleving van de doelgroep, de eigen medewerkers. Als basis maakten we persona’s (profielen) voor elke laag in de organisatie.

Asset 2

Aandacht

Parallel aan de eerste fase vormden we een werkgroep als denktank en klankbord. Ook fungeerde de werkgroep als 0-meting voor een positiebepaling op de ladder van betrokkenheid.

Asset 3

Aantrekkingskracht

In de creatieve ontwikkeling van een aantrekkelijk, intern communicatieconcept in boodschap, uitstraling en middelen stond de beleving van de medewerker centraal.

Asset 4

Afsluiten

De afsluitingsfase markeerde de overgang van de oude naar de nieuwe situatie. In deze fase kreeg men een voorproefje van de nieuwe kernwaarden in de vorm van een teaser.

Asset 5

Actie

Op verschillende momenten tijdens het traject werd de organisatie al geactiveerd door middel van posters en mail. Het hoogtepunt vond plaats in de vorm van een inspiratie-workshop.

Resultaten

“In een hele korte tijd heeft A5tien ons meetbaar en merkbaar geholpen om de hele organisatie bewust te maken van, en zoveel mogelijk betrokkenheid te creëren bij ons nieuwe Ridder-verhaal.”

                    Sjaak Bakker – directeur Ridder Growing Solutions

Bekijk deze video voor een impressie van de inspiratie-workshop.

Zelf aan de slag met internal branding?

Vraag hier de handige A5tien checklist aan. Hiermee creëer je een overzicht in de verschillende facetten van interne merkbeleving. Dit overzicht helpt je om concreet en pragmatisch aan de slag te gaan.

Stuur mij de A5tien checklist internal branding

Waarom kiezen voor de samenwerking met A5tien?

  • Pro-actief handelen betekent voor ons: investeren in de relatie. Vooruitkijken. Datgene doen waar jij niet aan toe komt en daar vervolgens naar handelen.


    Ik zoek een pro-actief bureau »
  • Interesse, oprechte interesse is onze verdiepingsslag om je markt, je klant en jou te leren kennen. Door en door. Zo ontdekken wij wat een boodschap is waar aantrekkingskracht vanuit gaat.


    Ik zoek een geïnteresseerd bureau »
  • Team = win. Wij verzamelen de juiste mensen per opdracht. Flexibel en toegespitst op die ene taak: presteren dat van jouw merk een A-merk maakt.


    Ik zoek een toegewijd team »

Een persona is een doelgroepprofiel, bedoeld als uitgangspunt voor het creatieve proces. Op basis van één of meerdere persona’s ontwikkelen wij een boodschap die raakt. Door middel van interviews worden motieven, emoties en behoeften in kaart gebracht.

Ook je doelgroep beter leren kennen? Neem contact op »

Elke doelgroep verhoudt zich in een bepaalde mate van betrokkenheid tot uw boodschap, merk, bedrijf of product. Van onbewust of onbekend tot ambassadeur en alles wat daartussen zit. Door uw doelgroep op elke trede op de ladder van betrokkenheid te voorzien van gerichte communicatie, raakt zij meer en meer betrokken.

Ook behoefte aan inzicht in de betrokkenheid van uw doelgroep? Neem contact op »

Een communicatieconcept bestaat allereerst uit een centrale boodschap. Uw eigen, uniek en onderscheidend merkverhaal in tekst en beeld. Vervolgens kiezen we aan de hand van een strategisch plan (doelstellingen, planning en budget) middelen en kanalen die aansluiten op de belevingswereld van uw doelgroep.

Ook behoefte aan een aansprekend communicatieconcept? Neem contact op »

Een boodschap landt zelden in één keer. Gelaagde communicatie helpt om de doelgroep in de juiste stemming en mindset te krijgen om de volle breedte van uw boodschap tot zich te nemen. Zo kan een teaser, als onderdeel van een serie aan communicatie-uitingen, bijdragen om de boodschap krachtiger over te brengen.

Ook ontdekken wat gelaagde communicatie voor jouw boodschap kan doen? Neem contact op »

Een boodschap overbrengen kan via een uiteenlopend palet aan middelen en communicatiedrager. Posters, websites, videos of creatieve concepten op maat, elk middel en elk kanaal heeft specifieke eigenschappen die de boodschap ondersteunen. Een workshop is een hele directe manier om een kleine doelgroep interactief te betrekken bij de boodschap en zelf ook onderdeel te laten worden van die boodschap. De deelnemers worden zo de dragers van de boodschap naar een breder publiek.

Ook ervaren wat een workshop met je doelgroep doet? Neem contact op »