- 085 – 06 53 712
- contact@a5tien.nl
- Volg ons op Linkedin
Marketingcase
Klantvraag
Dit project begon met het vinden van aansluiting op de beleving van de doelgroep, de eigen medewerkers. Als basis maakten we persona’s (profielen) voor elke laag in de organisatie.
Parallel aan de eerste fase vormden we een werkgroep als denktank en klankbord. Ook fungeerde de werkgroep als 0-meting voor een positiebepaling op de ladder van betrokkenheid.
In de creatieve ontwikkeling van een aantrekkelijk, intern communicatieconcept in boodschap, uitstraling en middelen stond de beleving van de medewerker centraal.
De afsluitingsfase markeerde de overgang van de oude naar de nieuwe situatie. In deze fase kreeg men een voorproefje van de nieuwe kernwaarden in de vorm van een teaser.
Op verschillende momenten tijdens het traject werd de organisatie al geactiveerd door middel van posters en mail. Het hoogtepunt vond plaats in de vorm van een inspiratie-workshop.
Sjaak Bakker – directeur Ridder Growing Solutions
Vraag hier de handige A5tien checklist aan. Hiermee creëer je een overzicht in de verschillende facetten van interne merkbeleving. Dit overzicht helpt je om concreet en pragmatisch aan de slag te gaan.
Een persona is een doelgroepprofiel, bedoeld als uitgangspunt voor het creatieve proces. Op basis van één of meerdere persona’s ontwikkelen wij een boodschap die raakt. Door middel van interviews worden motieven, emoties en behoeften in kaart gebracht.
Ook je doelgroep beter leren kennen? Neem contact op »
Elke doelgroep verhoudt zich in een bepaalde mate van betrokkenheid tot uw boodschap, merk, bedrijf of product. Van onbewust of onbekend tot ambassadeur en alles wat daartussen zit. Door uw doelgroep op elke trede op de ladder van betrokkenheid te voorzien van gerichte communicatie, raakt zij meer en meer betrokken.
Ook behoefte aan inzicht in de betrokkenheid van uw doelgroep? Neem contact op »
Een communicatieconcept bestaat allereerst uit een centrale boodschap. Uw eigen, uniek en onderscheidend merkverhaal in tekst en beeld. Vervolgens kiezen we aan de hand van een strategisch plan (doelstellingen, planning en budget) middelen en kanalen die aansluiten op de belevingswereld van uw doelgroep.
Ook behoefte aan een aansprekend communicatieconcept? Neem contact op »
Een boodschap overbrengen kan via een uiteenlopend palet aan middelen en communicatiedrager. Posters, websites, videos of creatieve concepten op maat, elk middel en elk kanaal heeft specifieke eigenschappen die de boodschap ondersteunen. Een workshop is een hele directe manier om een kleine doelgroep interactief te betrekken bij de boodschap en zelf ook onderdeel te laten worden van die boodschap. De deelnemers worden zo de dragers van de boodschap naar een breder publiek.
Ook ervaren wat een workshop met je doelgroep doet? Neem contact op »